Vi hjælper med råd og vejledning efter ulykken

Vi har telefontid alle hverdage kl. 9-15

Hvad er UlykkesLinjen?

Mange, der har været udsat for en ulykke, kan stå tilbage med utallige spørgsmål, når man igen møder hverdagens realiteter. Spørgsmål som ofte rækker ud over, hvad sundhedspersonalet kan eller har mulighed for at svare på. Fra at leve et almindeligt liv før ulykken, bliver man selv og ens pårørende hvirvlet ind i en ukendt og uoverskuelig verden af sagsbehandling, paragraffer, regler og rettigheder. Her er UlykkesLinjen klar til at hjælpe dig med gratis råd og vejledning.

Hvad kan vi hjælpe med?

Ulykkeslinjen tilbyder gratis og uvildig vejledning på telefon for dig, der er berørt af en ulykke.

Formålet er at støtte ulykkespatienter og deres familier ved at skabe overblik over, hvordan I bedst kan tackle de udfordringer, der kan opstå efter ulykken. Ved at tilbyde en tværfaglig og koordineret vejledning, forøges chancerne for at komme hurtigere videre i livet efter ulykken. Ved telefonerne sidder en erfaren gruppe af socialrådgivere parat med råd og vejledning. Det kan bl.a. være om muligheder og rettigheder indenfor:

  • Genoptræning
  • Sygedagpenge
  • Forsikringssager
  • Advokatbistand
  • Psykologbistand
  • Familiekrise

UlykkesLinjens vejledere trækker på et bagland af specialister, bl.a. jurister, læger, fysioterapeuter, psykologer og ergoterapeuter, der er tilknyttet UlykkesPatientForeningen.

Hvad er vigtigt at huske efter en ulykke?

Her kan du hente en omfattende tjekliste, der kan være rar at have, for overskuelighedens skyld.
Læs mere

Vi har telefontid alle hverdage kl. 9-15. Du er velkommen til at ringe til os eller sende os en mail på info@ulykkeslinjen.dk. Vi er helt uvildige og kan gratis hjælpe dig med svar på dine spørgsmål.